Etusivu / Ajankohtaista / Jussi Maaniitystä UROS LIVE -areenan digitaalisen liiketoiminnan päällikkö

Jussi Maaniitystä UROS LIVE -areenan digitaalisen liiketoiminnan päällikkö

Tampereelle joulukuussa 2021 valmistuvan UROS LIVE -elämysareenan digitaalisen liiketoiminnan päälliköksi on nimitetty Jussi Maaniitty. Hän siirtyy uuteen tehtävää Jollan tuote- ja markkinointijohtajan paikalta, aiemmin hän on työskennellyt mm. Nokialla sekä Alma Medialla. Maaniitty aloittaa tehtävässään 14.12.2020 ja tulee työskentelemään Tampereelta käsin.

Jussi Maaniitty tuo UROS LIVE -areenan organisaatioon syvän ymmärryksen digitaalisen liiketoiminnan kehittämisestä sekä vahvaa teknologiaan perustuvaa palvelumuotoiluosaamista.

– Saimme vaativaan tehtävään erinomaisen osaajan. Digitaalisilta palveluilta odotetaan paljon ja haluamme tulevaisuudessa olla mitä parhain tapahtuma-alan ympäristö myös digitaalisesti. Jussi Maaniitty on oikea henkilö johtamaan tätä kehitystä areenalla. Lisäksi pääyhteistyökumppanimme UROS Group tuo meille vahvan kansainvälisen tason tuen esimerkiksi areenan oman sovelluksen kehitykseen ja muihin digitaalisiin rajapintoihin liittyen, UROS LIVE -areenan toimitusjohtaja Marko Hurme arvioi.

Käyttäjäkokemus on menestyvän liiketoiminnan avain

Maaniityllä on vahva kokemus ohjelmistoteknologian maailmasta sekä palvelumuotoilusta. Hän on valmistunut tietotekniikan insinööriksi (AMK) sekä filosofian maisteriksi pääaineenaan vuorovaikutteinen teknologia. Pitkän linjan ammattilaisena Maaniitty korostaa erityisesti käyttäjäkokemuksen merkitystä tapahtumien digitaalisessa liiketoiminnassa.

– UROS LIVE -areena on äärimmäisen kiinnostava ympäristö käyttäjäkokemuksen näkökulmasta. Kyseessä on fyysinen rakennus, mutta digitaalisuus tuo käyttäjäkokemukseen aivan uudenlaisia mahdollisuuksia. Tarkoitukseni on löytää keinoja, joilla tapahtumista tehdään yhä monipuolisempia niin asiakkaille kuin tapahtumien tekijöillekin. Positiivisten tunne-elämysten luominen ratkaisee. Mitä tyytyväisempiä asiakkaita areenalla käy, sitä parempaa liiketoimintaa luomme, Jussi Maaniitty avaa.

Digitaalisen liiketoiminnan päällikkönä Maaniitty aikoo valjastaa teknologian palvelemaan ennen muuta sujuvuutta. Maaniitty peräänkuuluttaa konkreettisia ja aivan uusia hyötyjä.

– UROS LIVE -areena tulee tuomaan uusia digitaalisia ratkaisuja tapahtumaympäristöön. Haluamme kehittää kokemusta helpottavia ratkaisuja, jotka tekevät eri tapahtumista sujuvia, toimivia sekä iloa tuovia. Samalla rakennamme teknologia-alustaa, jolle uusia innovaatioita ja konsepteja on helppo tuoda mukaan myös pitkällä tähtäimellä, Maaniitty kertoo.

Tulevaisuuden elämykset eletään digitaalisessa maailmassa

– Korona on tehnyt valtavan muutoksen tapahtumateollisuudelle tänä vuonna. Olemme olleet lähes täysin riippuvaisia digitaalisista palveluista päästäksemme nauttimaan tapahtumista. Uskon tosin, että tämä digitaalisuuden tuoma murros on vasta alussa. Digitaalisuus tuo tapahtumiin ulottuvuuden, joka voi jatkaa ja syventää fyysisestä tapahtumasta syntyvää kokemusta. Meillä on teknologian myötä mahdollisuus tuoda mielenkiintoisia elementtejä tapahtuman ympärille digitaalisessa ympäristössä, Maaniitty arvioi.