Usein kysyttyä

Etusivu / Info / Usein kysyttyä

Nokia Arena toimii tapahtumien tilavuokraajana tapahtumajärjestäjille. Tapahtumajärjestäjä vastaa tapahtuman toteutuksesta ja siihen liittyvistä järjestelyistä. Tiedon kunkin tapahtuman järjestäjästä löydät tapahtumasivulta.

Virallinen lippukumppanimme lippu.fi vastaa lipunmyyntiin liittyviin kysymyksiin.

Liput

Miten ostan lipun tapahtumaan?

Kaikki Nokia Arenan tapahtumat löytyvät tapahtumakalenterista. Valitse kalenterista mieleisesi tapahtuma ja osta lippusi kätevästi nettisivuiltamme. Liput kaikkiin tapahtumiin myy aina lippukumppanimme Lippu.fi. Heidän myyntipalvelunsa auttaa numerossa puh. 0600 900 900 (avoinna ma-la 9-21, su 10-18, puhelun hinta 2€/alk.min +mpm/pvm).  

Myydäänkö lippuja ovilla ennen tapahtumien alkua?

Nokia Arenalla ei pääsääntöisesti ole omaa lipunmyyntiä paikan päällä. Lipun voit ostaa näppärästi Lippu.fi kanavista esimerkiksi mobiililaitteellasi vielä ennen tapahtuman alkua areenan ovilla. 

Miten voin varata aition tapahtumaan Nokia Arenalta?

Voit varata aition käyttöösi myyntipalvelumme kautta sales@areenatampere.fi tai vaihtoehtoisesti tarjouspyyntölomakkeen kautta. Voit myös varata aition kätevästi suoraan LiveX -aitiovarausjärjestelmän kautta. Valitse haluamasi tapahtuma ja varaa aitiot täältä 

Mikäli kaipaat apua aition varaamiseen tai aitiolippujen tilaamiseen kotisivujemme kautta, voit olla suoraan yhteydessä Lippupisteen aitiopalveluun: aitiopalvelu@lippu.fi, 010 633 1100.

Mikäli olet varannut aition muualta, ole yhteydessä suoraan siihen tahoon, jolta olet aition varannut.

Tarvitseeko lippua tulostaa?

Elektronista lippua (e-lippu) ei tarvitse tulostaa. Pääsylipun viivakoodi tai QR-koodi luetaan puhelimen näytöltä joko turvatarkastuksen yhteydessä tai lipunlukijalla. Avaathan tiedoston puhelimessa valmiiksi ja säädät puhelimen näytön kirkkauden riittävän korkealle etukäteen. Huolehdithan, että puhelimen näyttö on ehjä.

Jos sinulla on paperinen lippu, tulee se olla mukana tapahtumapaikalla. Huomioithan, että valokuva tai ruutukaappaus ei ole voimassa oleva lippu.

Haluan muuttaa lipputyyppini toiseen – mitä teen?

Olethan yhteydessä Lippu.fi asiakaspalveluun. Mikäli lipunmuutos koskee aitiolippuja, olethan yhteydessä Lippu.fi aitiopalveluun: aitiopalvelu@lippu.fi, 010 633 1100.

Asiakaspalvelu lipun ostaneille puh. 030 514 214

Soita tähän numeroon, jos asiasi koskee jo maksettua tilausta. Kerrothan tilausnumerosi ja yhteystiedot (lipunostaja).

Palvelu on avoinna arkisin klo 12-16
(poikkeukset mahdollisia esimerkiksi pyhinä)

Puhelun hinta 0,084 €/min

Minkä ikäinen lapsi tarvitsee oman lipun?

Tapahtumajärjestäjä määrittelee minkä ikäisillä lapsilla tulee olla oma lippu. Tarkistathan asian tapahtumajärjestäjältä tai Lippu.fi.

Tapahtumat

Miten kauan tapahtumat kestävät?

Tapahtumien kesto ja aikataulut vaihtelevat tapahtumakohtaisesti. Ajankohtaiset tiedot löytyvät tapahtumakalenteristamme tapahtuman aikataulujen vahvistuttua. Tapahtumajärjestäjä vastaa mahdollisista muutoksista aikatauluihin liittyen.

Mitä tavaroita saa/ei saa ottaa mukaan tapahtumiin?

Areenalla on rajallinen narikkapalvelu. Tapahtumajärjestäjä määrittelee narikkapalvelun maksun. Vältäthän kuitenkin kaiken ylimääräisen tavaran ja henkilökohtaisen omaisuuden tuomista mukanasi areenalle. Ethän tuo arvotavaraa säilytettäväksi narikkaan, sillä emme vastaa narikkaan jätetyistä arvotavaroista.

Kiellettyjä esineitä ovat:

  • Suuret reput, matkalaukut ja urheilukassit
  • Terävät ja vahingoittavat esineet
  • Lasituotteet
  • Alkoholi
  • Huumausaineet
  • Lyömäaseet mukaan lukien kaikki millä voi halutessaan vahingoittaa sivullisia
  • Ponnekaasua sisältävät tuotteet (esim. hiuslakat ja deodorantit)
  • Järjestelmäkamerat (sis. GoPro)
  • Selfie-tikut
  • Metalliset pullot
  • Yli metrin mittaiset pikkusormea paksummat kepit lippusalkoina
  • Onkivapajatkeet lippusalkoina
  • Sekä yleisesti laissa kielletyt esineet ja aineet

Suuret liput/viirit:

Suuren lipun/viirin tuomiseen areenalle tarvitaan lupa. Luvan myöntäminen arvioidaan tilannekohtaisesti ja asiakkaalle annetaan ennen tapahtumaa ohjeistus luvan sallimaan käyttötarkoitukseen. Lippu tai viiri ei saa häiritä muita katsojia tapahtuman aikana, ja lipulla tulee olla SL2 paloluokitus.
Suurin sallittu paloluokituksellinen lippu/viiri on 150 x 245 cm, tätä suuremmat liput/viirit otetaan areenalle harkinnanvaraisesti.

Lähtökohtaisesti käytämme harkintaa ja tilannekohtaista arviointia asiakkaan eduksi sekä huolehdimme parhaamme mukaan siitä, että tapahtumajärjestäjän vaatimat turvajärjestelyt toteutuvat.

Onko areenalla ikärajaa?

Tapahtumajärjestäjä määrittelee jokaisen tapahtuman ikärajan. Tapahtumissa saattaa olla esimerkiksi erikseen merkittyjä anniskelukatsomoita, jotka ovat K-18. Ikärajavalvontaa tehdään joko turvatarkastuksen yhteydessä tai esimerkiksi erikseen merkattujen anniskelukatsomoiden ovilla.  

Mistä voin tiedustella löytötavaroita?

Tapahtuman aikana voit tiedustella löytötavaroita henkilökunnalta tai järjestyksenvalvojilta. Tapahtuman jälkeen löytötavarat toimitetaan Pirkanmaan löytötavaratoimistoon: https://www.plt.fi/

Mihin voin jättää lastenvaunut?

Lastenvaunut voi jättää narikkaan tapahtuman ajaksi. Huomioithan kuitenkin, että narikan säilytystila on rajallinen.

Voiko areenalle ottaa mukaan omia eväitä tai juomia?

Omien eväiden nauttiminen ei ole sallittua, sillä Nokia Arena on yhtä suurta anniskelualuetta. Ravintolakumppanimme Noho Partnersin 22 ravintolasta ja baarista löytyy purtavaa jokaiseen makuun. Lisäksi areenalla palvelee Casino Taproom lounaan ja pikkusuolaisen muodossa. Jätäthän siis omat eväät kotiin.

Lisätietoja Ruoka ja juoma –osiosta. 

Miten pukeudun areenan tapahtumiin? Kuinka kylmä areenalla on?

Areenan olosuhteet vaihtelevat tapahtumatyypin mukaan. Permantotapahtumissa, jolloin jää on peitetty, sisälämpötila on normaali. Jääurheilutapahtumissa sisäilma on viileämpi, jolloin tapahtumaan kannattaa varata runsaammin vaatetta.

Toivomme, että nastakengät vaihdetaan sisätiloissa sisäkenkiin. 

Voinko ottaa reseptilääkkeet mukaan tapahtumaan?

Reseptilääkkeet ovat sallittuja, kuten myös tarvittavat terveyteen liittyvät tekniset laitteet. Varmistamme jokaisen asiakkaan viihtyvyyden tapahtumissa ja huomioimme terveydentilan yksilöidysti.

Saapuminen Nokia Arenalle

Mihin voin pysäköidä autoni?

Areenan keskeisen sijainnin vuoksi pääset perille helpoiten julkisilla kulkuvälineillä. Areenalla ei ole omia erillisiä parkkialueita. Mikäli kuitenkin haluat saapua omalla ajoneuvolla, areenan läheisyydessä sijaitsee useita pysäköintilaitoksia – katso tarkempi listaus ja sijainnit täältä.

Miten Nokia Arenalle saavutaan? (Nysse, VR) 

Osoitteemme on Kansikatu 3. Julkisen liikenteen aikataulut löytyvät Nyssen sivuilta ja Reittioppaasta. Katso ajankohtaiset juna-aikataulut VR:n sivuilta.

Lisätietietoa löydät Saapuminen -sivulta 

Muistathan, että Ilveksen ja Tapparan Nokia Arenalla pelattavien Liiga- ja CHL-otteluiden liput ja kausikortit sisältävät matkaoikeuden Tampereen Nysse-paikallisliikenteessä.

Löytyykö areenalta pyöräparkkia?

Areenan läheisyydestä löytyy useita pyöräparkkeja Vuolteenkadun ja Tuomiokirkonkadun viheralueiden vierestä sekä Sorinkadulta ja Ratapihankadulta. Tänne voi myös pysäköidä potku- ja sähköpotkulaudat. Tutustu täältä tarkemmin areenan lähialueen karttaan: https://nokiaarena.fi/saapuminen/kartat/

Missä sijaitsee lähin taksitolppa?

Nokia Arenan lähimmät taksiasemat löytyvät linja-autoasemalta ja rautatieasemalta.

Miten tapahtumat vaikuttavat areenan lähialueen liikennejärjestelyihin?

Nokia Arenan lähistön liikennejärjestelyissä voi olla poikkeuksia tapahtumien koosta ja tyypistä riippuen. Tapahtumajärjestäjät vastaavat liikennejärjestelyiden toteuttamisesta. Muut mahdolliset ennalta arvaamattomat liikennejärjestelyt toteutetaan tapahtuman turvallisuuspäällikön tai poliisin toimesta itse tapahtuman aikana.

Loppuunmyydyissä suurtapahtumissa areenan lähikadut suljetaan kokonaan autoliikenteeltä liikenteenohjaajien ja pollareiden avulla, ja liikenteenohjaajat avustavat poikkeustilanteen aikana. Liikenne uudelleen reititetään dynaamisten opasteiden avulla.

Lisätietoa löydät täältä: https-nokiaarena-fi-saapuminen-poikkeukset-liikennejarjestelyissa

 

Esteettömyys ja helppokulkuisuus

Miten areenalla on huomioitu esteettömyys ja helppokulkuisuus?

Esteettömyys on huomioitu Nokia Arenalla jo ympäristön suunnittelussa, joten apuvälineillä kulkeminen areenalla on helppoa ja sujuvaa. Esteetön sisäänkäynti sijaitsee pääovien A ja B välissä. Nokia Arenan kaikkiin kerroksiin pääsee hissillä. 

Katsothan tarkemmat ohjeet: Esteettömyys ja helppokulkuisuus – Nokia Arena 

Millainen on esteetön katsomo?

Esteetön katsomo sisältää 31 pyörätuolipaikkaa. Avustajien paikat ovat pyörätuolipaikkojen takana. 

Tarvitseeko avustaja oman lipun?

Useimmissa tapauksissa pyörätuolilippuun sisältyy pääsy omalle avustajalle. Tämä mainitaan lipun oston yhteydessä kyseisen lipputyypin kohdalla.

Suurimpaan osaan tapahtumistamme on mahdollista saada avustaja mukaan veloituksetta. Avustajakäytäntö saattaa kuitenkin vaihdella tapahtumakohtaisesti, joten pyydämme avustajaa tarvitsevia asiakkaitamme olemaan suoraan lipunvälittäjään yhteydessä.

Saako areenalle saapua kyynärsauvojen tai rollaattorin kanssa?

Kyynärsauvojen kanssa on mahdollista tulla tapahtumaan, kunhan huolehtii myös niiden turvallisesta ja asiallisesta käytöstä. Kyynärsauvat tulee asetella katsomopaikalla siten, että ne eivät häiritse muita asiakkaita tapahtuman aikana. Kokoontaitettavan rollaattorin voi tuoda katsomokerroksiin, kysythän järjestyksenvalvojalta tarkemmin säilytyspaikasta.

Areenalla on mahdollista liikkua esteettömästi ja tarvittaessa opastetusti esteettömille paikoille ensimmäiseen katsomokerrokseen. Pyörätuolipaikat on varattu vain liikuntarajoitteisille ja heidän saattajilleen.

 

Maksutavat

Mitä maksutapoja voin käyttää areenalla?

Areenalla ei käy käteinen, eli myyntipisteillä maksaminen on mahdollista vain kortilla. Mikäli sinulla on mukanasi ainoastaan käteistä rahaa, voit ladata sitä Arena Food & Beverage -maksukortille pääkatsomokerroksen (A3) käteisvaihtopisteessä tai aulan Casino Taproomissa. Voit vaihtaa haluamasi summan ja käyttää sitä missä tahansa Nokia Arenan ruoan tai juoman myyntipisteessä. Kortille ladattu raha on voimassa 1 vuoden. Kortille ladattua summaa ei vaihdeta käteiseksi.

Ravintolapalvelut

Mitä ravintoloita Nokia Arenalla on?

Ravintolakumppanimme Noho Partnersin 22 ravintolasta ja baarista löytyy purtavaa jokaiseen makuun. Lisäksi areenalla palvelee Casino Taproom lounaan ja pikkusuolaisen muodossa.

Nokia Arenan areenatasolla (1.krs) sijaitsee panimoravintola Casino Taproom sekä tapahtumaravintola Eventum.

Nokia Arenan katsomokerroksissa (3.krs ja 5.krs) sijaitsee useita ruokamyyntipisteitä (Hook, Abu Fuad Kebab, Pizzarium, Friends & Brgrs, The Kitchen) sekä baareja.

Nokia Arenan aitiokerroksessa (4.) sijaitsee aitiopalveluiden lisäksi myös katsomoravintola Stefan’s at Arena.

Lisätietoja Ruoka ja juoma –osiosta.

Miten ravintolat palvelevat Nokia Arenalla?

Ravintolat palvelevat asiakkaita aina tapahtumien yhteydessä, poikkeuksena areenan aulassa sijaitseva Casino Taproom, joka tarjoilee myös arkisin lounasta klo 10.30–14.00.

Lisätietoa ravintolapalveluista löydät osoitteesta: https://www.arenafoodandbeverage.fi/

Saako Nokia Arenalta lounasta?

Nokia Arenan aulassa sijaitseva Casino Taproom tarjoaa monipuolisen ja laadukkaan buffetlounaan arkisin klo: 10.30 – 14.00, hintaan 12,70 €. Lisäksi tarjolla on viikon burgeri lautasannoksena tarjoiltuna hintaan 15,00 €.

Lue lisää Casino Taproomin lounaasta ja viikoittain vaihtuvasta menusta: https://www.casinotaproom.fi/lounas/

Voiko ravintoloihin tehdä pöytävarausta?

Voit tehdä pöytävarauksen Nokia Arenan aulassa sijaitsevaan panimoravintola Casino Taproomiin. Menu ja pöytävaraus: www.casinotaproom.fi

Katsomokerroksien myyntipisteisiin ei voi tehdä pöytävarauksia.

Mistä voin tilata aitiotarjoilut?

Aitiotarjoilut ovat tilattavissa cateringkumppanimme NoHon kautta. Aitiosta löytyy valmiiksi täytetty juomakaappi sekä viinikaappi. Juomat laskutetaan avattujen pullojen/tölkkien mukaan. Lisäksi aitiokerroksessa teitä palvelevat ystävälliset aitio hostimme, jotka huolehtivat lisätarjoiluista sekä viihtyvyydestänne koko tapahtuman ajan. Aitiotarjoilut suositellaan tilattavan ennakkoon kolme (3) arkipäivää ennen tapahtuman alkua sivustolta Aitiopalvelut – Arena Food & Beverage (aitiopalvelut@noho.fi, p. +358 103 184 633 arkisin klo 10.00–15.00). Linkin takaa löytyvät myös aina ajantasaiset aitiomenut. Aitiotarjoilut voi maksaa joko jälkikäteen laskulla tai paikan päällä kortilla.

Mistä voin ostaa lipun Stefan’s at Arena katsomoravintolaan?

Stefan’s at Arena toimii jääkiekkopelien aikana katsomoravintolana, jossa voit nauttia kolmen ruokalajin illallista – samalla, kun seuraat suosikkijoukkueesi menestystä parhailta paikoilta! VIP-lippuihin sisältyy ottelulippu, kolme ruokalajin menu sekä istumapaikat omassa pöydässä. Juomatarjoilusta veloitetaan erikseen.

Katsomoravintolan paikkavaraukset voit tehdä Ilveksen ja Tapparan myyntipalvelun kautta:

VIP-liput Ilveksen otteluihin: https://www.ilves.com/vip-nokia-arena/

VIP-liput Tapparan otteluihin: https://www.tappara.fi/fi-fi/article/paauutinen/stefans-at-arena-katsomoravintola/4769/

Konserttien aikana ravintola on auki tapahtumakohtaisesti VIP-ravintolana.

Muut kysymykset

Saako areenan tapahtumissa kuvata?

Tapahtumakohtaiset kuvausluvat päättää tapahtumajärjestäjä, eli Nokia Arena ei myönnä kuvauslupia tapahtumiin tapahtumajärjestäjien puolesta. Perussääntönä on, että tapahtuma-alueelle ei saa viedä järjestelmäkameroita ilman akkreditointia tai erillistä kuvauslupaa. Esitysten äänittäminen tai kuvaaminen videolle ei ole sallittua. Mikäli tapahtumassa haluaa valokuvata, siitä täytyy sopia tapahtumajärjestäjän kanssa erikseen.

Valokuvaaminen henkilökohtaiseen käyttöön on pääsääntöisesti sallittua, mutta ei tällöinkään järjestelmäkameralla, mikäli tapahtumajärjestäjä ei sitä erityisesti pyydä. Kannattaa myös muistaa, että artistit saattavat vaatia ehdotonta valokuvauskieltoa. Asiasta tiedotetaan tällöin kuitenkin tapahtuman yhteydessä. Salamavalon käyttö on kuvattaessa aina ehdottomasti kiellettyä. Muistathan kuvatessasi kunnioittaa myös muiden tapahtumavieraiden yksityisyyttä.

Saako areenalta jakaa sisältöä sosiaalisessa mediassa?

Kyllä – tietyissä rajoissa. Me areenalla toivomme, että tägäätte meidät some-sisältöihin #NokiaArena, jaamme mielellämme parhaat sisällöt omissa kanavissamme. Muistathan kuitenkin, että kaikki ammattimainen kuvaaminen tulee selvittää tapahtuman järjestäjän kanssa erikseen ja artistit saattavat vaatia ehdotonta valokuvauskieltoa. Muistathan kuvatessasi kunnioittaa myös muiden tapahtumavieraiden yksityisyyttä.

Voiko areenalle toivoa esiintyjää?

Areena toimii tilavuokraajana tapahtumajärjestäjille, joten paras tapa toivoa esiintyjää, on vinkata suoraan artistille tai heidän edustajilleen upeasta elämysareenasta Tampereen keskustassa.

Onko areenalla Wi-Fi-verkkoa?

Kyllä! Areenalta löytyy kaikille avoin Nokia Arena -niminen langaton verkko. Verkko on käytettävissä kaikissa yleisissä tiloissa ja katsomoissa, etkä tarvitse verkon käyttämiseen minkäänlaisia tunnuksia tai salasanoja.

Miten voin antaa palautetta?

Haluamme parantaa jatkuvasti toimintaamme eri osa-alueilla ja kuulemme mielellämme palautettasi. Luemme kaikki viestit, ja palautetta käytetään areenan kehittämiseen. Emme kuitenkaan valitettavasti pysty vastaamaan niihin kaikkiin, joten kerrothan, jos toivot meiltä yhteydenottoa. Kiitos!

Palautetta pystyt jättämään täältä: https://nokiaarena.fi/info/anna-palautetta/

Jos asiasi koskee tulevia tilavarauksia, otathan yhteyttä tarjouspyyntölomakkeella.

Miten voin ottaa yhteyttä asiakaspalveluun?

Nokia Arenalla ei ole yleistä asiakaspalvelua. Voit valita asiaasi koskevan yhteyshenkilön yhteystiedot- sivultamme: https://nokiaarena.fi/info/yhteystiedot/   

Lippuja koskevat tiedustelut
lippu.fi 0600 900 900 (2,00 €/min+pvm) avoinna ma-la 9-21, su 10-18 

Aitioita ja aitiolippuja koskevat tiedustelut 
aitiopalvelu@lippu.fi 0600 413 147 ma-pe 9–16, tapahtumapäivinä tapahtuman alkuun asti. Viikonloppuisin 2 h ennen tapahtumaa tapahtuman alkuun asti 

Ravintolapalvelut sekä aitiotarjoilut
 Yhteystiedot – Arena Food & Beverage (arenafoodandbeverage.fi)

Nokia Arenan päivystävä vartija
p. 050 331 7898, vartija.areena@kstvartiointi.fi