Jättimäinen mediakuutio nostaa Nokia Arenan visuaalisuuden uuteen ulottuvuuteen

Nokia Arenan digitaaliset ratkaisut ovat ainutlaatuisia, mikä mahdollistaa erilaisten tapahtumien ja elämysten rakentamisen vaativatkin toiveet huomioiden. Areenan kruunu, Tammerneon Oy:n toteuttama jättimäinen 13 tonnia painava mediakuutio, on kaksikerroksisen omakotitalon kokoinen!

Kuution pinta-ala on 196 neliötä. Se koostuu 396 kabinetista ja sisältää yli 3 miljoonaa lediä. Tapahtumasta riippuen mediakuutiota voidaan hyödyntää areenan katonrajassa tai permannolla. Käyttömahdollisuudet ovat hyvin monipuoliset, mikä ruokkii tapahtumanjärjestäjien luovuutta miettiä tapahtumien toteutusta uudella tavalla. Lisäksi Tammerneon rakentaa areenalle lähes 600 metriä katsomoja kiertäviä LED-nauha-screenejä. Erilaisia LED-näyttöjä asennetaan noin 400 kappaletta areenan sisälle ja ulkopuolelle.

”Mediakuutio on vaikuttava ilmestys, kun sen näkee ihan vierestä. Odotan innolla, millaisia toteutuksia tapahtumien suunnittelijat siihen vielä kehittelevät, yhdessä muiden näyttöjen kanssa. Areenaa kiertävät nauha-screenit, eli ribbonit, mahdollistavat myös näyttävien visuaalisten efektien toteuttamisen”, kertoo Nokia Arenan digitaalisen liiketoiminnan päällikkö Jussi Maaniitty.

Tammerneon Oy:n toteutukset osoittavat, mihin kaikkeen nykyajan valomainonta antaa mahdollisuuksia. Myynti- ja markkinointijohtaja Timo Mattila toteaa:
”On ollut etuoikeutettua ja hyvin palkitsevaa saada olla rakentamassa Tampereen uudelle Nokia Arenalle jotakin ainutlaatuista ja silmiä hivelevää audiovisuaalista toteutusta. Tämä toteutus osoittaa hyvin kyvykkyytemme toimittaa ainutlaatuisia ja räätälöityjä valomainonnan ratkaisuja vaativiinkin kohteisiin. Ylpeänä ja innostuneena odotankin joulukuun avajaisia ja muita tulevia tapahtumia, jotta pääsemme näkemään mihin kaikkeen mediakuutio antaa mahdollisuuden niin tapahtumanjärjestäjien kuin vaikkapa mainostajien näkökulmasta.”