Etusivu / Ajankohtaista / Kohti areenaa: Digitaalisilla palveluilla uusia ulottuvuuksia areenakokemukseen

Kohti areenaa: Digitaalisilla palveluilla uusia ulottuvuuksia areenakokemukseen

On vuosi 2022. Olet lähdössä katsomaan suosikkiyhtyeesi keikkaa Tampereen Kannen areenalle. Visioidaan hetki: millainen kokemus kauan odottamastasi illasta oikein muodostuu?

Jos asut Tampereella, areenan oma sovellus kertoo jo hyvissä ajoin arvion siitä, milloin sinun kannattaa saapua paikalle välttääksesi ruuhkat. Liikut sitten julkisilla tai autolla, sovellus laskee valmiiksi nopeimman reitin ja vinkkaa tarvittaessa vapaiden pysäköintipaikkojen sijainnin. Vaikka lähtösi vähän viivästyisi, et joudu jonottamaan sisäänkäyntien ulkopuolella. Keikkaliput tarkistetaan vasta siirtyessäsi katsomoon. Oma paikkasi löytyy sovelluksen ohjeiden avulla nopeasti, ja keikan alkua odotellessa voit katsoa sen kautta esittelyvideon illan artistista.

Väliajalla ehdit jonottamisen sijaan fiilistellä keikkatunnelmia: ruoan, juoman ja fanituotteiden tilaaminen ja maksaminen hoituu kätevästi mobiililaitteella. Keikan jälkeen sovellus kertoo sinulle nopeimman reitin kotiin – ja pääkaupungista saapuneelle ystävällesi tien hänen varaamaansa hotelliin. Ei sillä, että teillä olisi kiire mihinkään: areenan ravintolat ja palvelut ovat auki pikkutunneille saakka.

Elämys ei synny pelkästään siitä, mitä lavalla tai kaukalossa tapahtuu. Haluamme, että jokaisen areenalle saapuvan vieraan kokemus on ensiluokkainen aina lippujen ostamisesta lähtien. Digitaaliset palvelut tarjoavat tähän uusia ulottuvuuksia.

Kehitämme kumppaneidemme kanssa parhaillaan digitaalista alustaa, joka tuo yhteen kaikki areenaelämykseen liittyvät palvelut. Tavoitteena on tarjota areenan asiakkaille kokemus, johon ei kuulu jonotusta, itsestä riippumatonta kiirettä tai palloilua erilaisten sähköisten tai muiden järjestelmien välillä. Haluamme myös tukea vastuullisten valintojen tekemistä. Ydinkeskustassa sijaitsevaan areenaan on usein vaivattominta saapua julkisilla kulkuneuvoilla. Voimme kannustaa kuluttajia tähän tarjoamalla päätöksen tueksi personoitua tietoa esimerkiksi ruuhkista tai matka-ajoista, sekä mahdollisimman helpon tavan hankkia matkaliput perille asti.

Työ on vasta alussa. Nyt on siis hyvä hetki visioida: mikä tekisi juuri sinun areenavierailustasi unohtumattoman elämyksen? Kerro meille, ja tehdään se yhdessä todeksi!

Marko Hurme